توسعه دهندگان سری بازیهای Halo یعنی استودیوی 343 Industries به طرز غافلگیر کنندهای درمورد مسیر توسعه و ساخت و هدایت آن با کاربران خود صادق و روراست هستند. آخرین نسخه این سری یعنی عنوان Halo 5: Guardians استقبال خوبی از طرفداران و مخاطبان این سری دریافت نکرد و به نظر میرسید که ویژگیهای خوبی را که باعث فروش و استقبال میلیونی از این سری میشد را از دست داده بود و آنچنان مثل گذشته دلپذیر به نظر نمیرسید. ظاهرا توسعه دهندگان این سری نیز به خوبی از این مشکلات آگاه شدهاند. جزئیات بیشتر را در ادامه مشاهده خواهید کرد.
از آنجایی که خود توسعه دهندگان این سری نیز به خوبی این مشکلات را متوجه شدهاند، در حال برداشتن قدمهای بهتری در زمینه این هستند که مطمئن شوند این مشکلات دیگر در نسخهی پیش روی Infinite نیز دوباره تکرار نخواهند شد و دوست دارند از وقوع دوباره آنها جلوگیری کنند. این استودیو در راستای رفع و عدم تکرار اشتباهات گذشته خود اخیرا فرد کارکُشته و با سابقهای که در شرکت مایکروسافت سابقه فعالیت طولانی دارد، یعنی جاستین رابی (Justin Robey) را در منصب جدیدی که برای همین هدف قرار داده شده است، منصوب کردهاند. این پست جدید “کارگردان صدای بازیبازان” نام گرفته که وظیفه آن کار کردن و ارتباط بیشتر با کاربران و جامعه بازیبازانِ این عنوان است.
همچنین جاستین رابی نیز پیش از این تمام صحبتهای درست و مناسب را گفته است. اخیرا در طی برگزاری یک استریم ویدیویی که توسط استودیوی 343 Industries برگزار شده است (و توسط ComicBook.com پوشش داده شده)، درمورد مسیری که این استودیو در حال پیشروی Halo Infinite در آن است، با مخاطبان صحبت کرده است. وی در این زمینه تضمین کرده که آنها اشتباهات قبلی که در مراحل ساخت و توسعه Halo 5 انجام داده بودند را تکرار نخواهند کرد. ظاهرا Halo Infinite برای طرفداران این سری یک عنوان فوق العاده خواهد بود اما در عین حال هم به صورت همزمان، با ایجاد یک تعادل مناسب که برای دسترسی کاربران تازه کار این بازی قابل دسترس خواهد بود، زمینه لذت بردن این افراد را هم از این بازی فراهم خواهند کرد. این کار حتی برای کسانی که علاقه زیادی به سرمایه گذاری در این بازی را نیز ندارند، مناسب و کافی خواهد بود. خود جاستین رابی در این زمینه اظهار کرده است که:
سری بازیهای Halo یکی از فرانچایزهای بزرگی است که ما در آن تعداد زیادی از بازیکنان را در اختیار داریم که احتمالا زمانی که Halo Infinite را عرضه کنیم، دوباره به آن بازخواهند گشت. ما فقط میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که این بازی به جایگاهی برسد که مخاطبان خود را از دست ندهد. این دقیقا همان چیزی است که عده زیادی از طرفداران این سری در Halo 5 از آن گله مند بودند.
همچنین وی در ادامه صحبتهای خود نیز چنین اضافه کرد که:
بنابراین این بازی درمورد این است که اطمینان حاصل کنیم که امکانات کافی برای همه وجود دارد که این برای مخاطبان و طرفداران این سری فوق العاده است. این کار در عین حال هم برای آن دسته از کسانی که قصد دارند دوباره به این سری بازگردند نیز قابل دسترسی خواهد بود.
عنوان پیش روی مورد انتظار Halo Infinite قرار است برای پلتفرمهای رایانه شخصی و کنسولهای خانواده ایکسباکس وان، به انتشار برسد اما متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعی از تاریخ عرضه آن در دست نیست و ما حتی محدوده انتشار آن را نیز نمیدانیم. همه چشمها در حال حاضر به E3 2019 دوخته شده تا شاید مایکروسافت از تاریخ عرضه این بازی مورد انتظار پرده برداری کند و انتظار ما را به سرانجام برساند. امیدواریم این بازی با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، زمینه ساز جذب مخاطبان جدید برای این سری شود و در عین حال نیز بتواند طرفداران قدیمی این سری را نیز راضی و خوشحال نگه دارد.
434پست
عرفان رحیمی صادق
وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 257 تاريخ : دوشنبه 22 بهمن 1397 ساعت: 15:44