مقایسه گرافیکی Monster Hunter World روی کنسول‌های میان نسلی و رایانه‌های شخصی

ساخت وبلاگ

بازی Monster Hunter World نمادی از پیشرفت این سری قدیمی در بسیاری از‌ بخش‌های این عنوان است. این عنوان اولین بار در سال 2017 میلادی منتشر شد که از آن زمان تا به امروز مخاطبان و طرفداران بسیاری به دست آورده است و تقریبا همه‌ی کسایی که این عنوان زیبا را تجربه کرده‌اند به آن امتیاز کامل داده‌اند. Monster Hunter World به موفقیت‌های خود ادامه داد تا تبدیل به موفق‌ترین بازی شرکت کپکام در تمام دوران شود. در این مقاله کیفیت اجرایی این عنوان موفق را روی کنسول‌های ایکس باکس وان ایکس، پلی استیشن 4 پرو و پلتفرم رایانه‌های شخصی مقایسه می‌کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

حتی اگر شما متوجه شوید که Monster Hunter World یک بازی است که شما شخصا نمی‌توانید از آن لذت ببرید، غیر ممکن است به دستاوردهایی که این عنوان دست پیدا کرده و نوع تعادلی که بین بازیکنان جدید و طرفداران قدیمی این عنوان به وجود آورده است، احترام نگذارید. در اوایل Monster Hunter World برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شد که علاوه بر ستایش همه جانبه منتقدان و طرفداران، تا چند هفته صدر پرفروش‌ترین‌های جهان را به سلطه خود در آورده بود. امسال با عرضه این عنوان بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی یک نقطه عطف مهم دیگر برای این مجموعه نقش آفرینی جهان باز کپکام به ارمغان آورده‌ است. با وجود اینکه Monster Hunter World اولین نسخه از این سری است که برای رایانه‌های شخصی منتشر شده اما باید بدانید که به طرز فوق العاده‌ای از همه لحاظ عالی عمل کرده است.

همانطور که در قسمت بالا لحاظ کردیم، این مقاله بررسی بازی Monster Hunter World نیست بلکه در اینجا ما قصد داریم نگاهی به جنبه‌های فنی بازی بیندازیم و نحوه عملکرد آن را روی کنسول‌های ایکس باکس وان ایکس، پلی استیشن 4 پرو و پلتفرم رایانه‌های شخصی مقایسه کنیم. بدیهی است که مانند اغلب بازی‌های دیگری که تا به حال ساخته شده‌‌اند، نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان نیز از مزایای برتری نسبت به همتایان خود برخوردار است.

قبل از این که به این موضوع بپردازیم شاید بهتر باشد به صورت خلاصه شرح دهیم که کیفیت اجرایی Monster Hunter World روی کنسول‌های ایکس باکس وان ایکس، پلی استیشن 4 پرو به چه میزان خواهد بود. در حالی که تنظیمات گرافیکی بسیاری از بازی‌ها تنها دو حالت گرافیکی را شامل می‌شود اما Monster Hunter World پا به جلو برداشت و برای هر دو کنسول سه حالت گرافیکی را در اختیار طرفداران قرار داد. در جنبه رزولوشن، 1700p بومی روی ایکس باکس وان ایکس و 1800p چکر بورد روی پلی استیشن 4 پرو با نرخ 30 فریم بر ثانیه و در جنبه فریم ریت، رزولوشن 1080p بومی و 60 فریم ریت بر ثانیه روی هر دو کنسول اجرا می‌شود.

از کیفیت اجرایی این عنوان روی کنسول‌ها بگذریم، می‌رسیم به نسخه رایانه‌های شخصی. حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این غول شامل این موارد می‌شود:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ نسخه‌ی ۶۴ بیتی یا ویندوز‌های بالاتر
  • پردازنده مرکزی: Core i5-4460 یا AMD FX-6300
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت حافظه رم
  • کارت گرافیک:  VRAM NVIDIA GeForce GTX 760 با 2 گیگابایت رم یا AMD Radeon R7 260x
  • دایرکت ایکس: دایرکت 11
  • فضای خالی مورد نیاز: ۲۰ گیگابایت فضای خالی در دسترس

سیستم پیشنهادی :

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ نسخه‌ی ۶۴ بیتی یا ویندوز‌های بالاتر
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7 3770 با فرکانس 3.4GHz یا Intel Core i3 8350 با فرکانس4GHz یا AMD Ryzen 5 سری 1500X
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت حافظه رم
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1060 با 3 گیگابایت رم یا AMD Radeon RX 570X با 4 گیگابایت رم
  • دایرکت ایکس: دایرکت 11
  • فضای خالی مورد نیاز: ۲۰ گیگابایت فضای خالی در دسترس

این نکته را هم فراموش نکنید که نسخه رایانه‌های شخصی بازی Monster Hunter World، سی پی یو را به معنای واقعی کلمه به چالش می‌کشد. به طوری که کل حجم باز تنها با یک بارگذاری روی حافظه رم اعمال می‌شود که در این صورت می‌تواند به طور کامل بر روی سی پی یو کنترل داشته باشد.

توجه داشته باشید سیستمی که به وسیله آن نسخه رایانه‌های شخصی ضبط شده دارای مشخصات پردازنده Ryzen 1700x، کارت گرافیک GTX 1080Ti و 16 گیگابایت حافظه رم DDR 4 است. یکی از عالی‌ترین جنبه‌های نسخه رایانه‌های شخصی یک بازی این است که به شما این امکان را می‌دهد به صورت دلخواه تنظیمات گرافیکی را اعمال کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن عنوان داشته باشید. اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، نسخه رایانه‌های شخصی از رزولوشن 4K با 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند اما به بیانی پیچیده‌تر، این مقدار شامل بیش‌ترین تنظیمات ممکن برای انسداد محیط، کیفیت بافت، مقیاس بندی رزولوشن، کیفیت تصویر، کیفیت ساخت بایاس LOD، فیلتر ناهمسانگرد، تعویض سطح mesh، کیفیت چاپی SH و دامنه دینامیکی است. علاوه بر این ویژگی‌ها، گذرگاه Z – pre، نوسان برگ‌ها، بازتاب فضا، انعکاس آب و پراکنش زیر سطحی نیز در این نسخه فعال هستند.

بنابراین همانطور که می‌توانید مشاهده کنید Monster Hunter World روی رایانه‌های شخصی یک نمایش مطلق، یک زیبایی خیره‌کننده دارد. از یک دیدگاه بصری، هیچ شکی نیست که این یک دستاورد عالی است. با این حال، در سمت عملکرد کلی بخش‌ها، این بازی به ندرت دچار مشکل می‌شود. بیشتر اوقات، به خصوص در مناطق آغازین بازی مانند جنگل باستانی و منطقه رها شده Wildspire، عملکرد بازی بسیار نرم است. اما عملکرد بازی در برخی مناطق از قبیل ناحیه Rotten Vale با افت فریم شدیدی مواجه می‌شود که ناامید کننده است زیرا مشخصاتی که با آن بازی اجرا شده بسیار قوی است.

در رابطه با این که چگونه نسخه رایانه‌های شخصی در مقایسه با ایکس باکس وان ایکس، پلی استیشن 4 پرو عمل می‌کند، به اندازه کافی قابل‌ پیش‌ بینی است که کدام سیستم بهتر بازی را به اجرا درمی‌آورد. نسخه رایانه‌های شخصی Monster Hunter World با داشتن سایه‌های بهتر، فواصل جلب شده، انسداد محیطی، بهتر شدن کیفیت، ناهمسانگرد، فیلتر کردن بافت و انعکاس فضای صفحه، بدون شک از نسخه ایکس باکس وان ایکس نمایش بسیار بهتری دارد و در حالی که علاوه بر این برتری‌ها، انعکاس آب بهتر و کیفیت رندر حجم بهتری را نبست به نسخه پلی استیشن 4 پرو نیز دارد.

در پایان، همان طور که برای بسیاری مشخص است، نسخه رایانه‌های شخصی بازی Monster Hunter World را می توان به عنوان بهترین نسخه اعلام کرد اما پیروزی آن به همان اندازه که می‌خواستیم کامل نیست زیراکه افت فریم ریت در برخی مکان‌ها ( به خصوص منطقه Rotten Vale) از پیروزی مقتدرانه آن جلوگیری می‌کند. امید بر این است که کپکام هرچه زودتر این مشکلات را با انتشار به روزرسانی‌های جدید رفع کند. به جز مسایل نرخ فریم، این عنوان شخصی سازی عمیق‌تری را در اختیار دارندگان رایانه‌های شخصی قرار می‌کند و اگر سیستم شما به اندازه کافی قوی باشد که بتوان به راحتی از آن پشتیبانی کند پس مطمئن باشید که بازی Monster Hunter World به معنای واقعی کلمه زیبا خواهد بود.

رسول امینی
وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 226 تاريخ : يکشنبه 28 مرداد 1397 ساعت: 1:16